Zelena milja je naziv inovativne poslovne ideje koju razvija Goran Macanović iz Beograda, a prati koncept prevoza robe u urbanim gradskim jezgrima, poznatiji kao Last mile delivery.
Za kurirske službe poslednja dva kilometra dostave u centalnim gradskim sredinama predstavljaju ozbiljan problem, kako u pogledu bezbednosti, zbog saobraćajnih gužvi, tako i efikasnosti usled nedostatka parking mesta i troškova parkiranja. Efikasnost rada direktno utiče i na ekonomičnost poslovanja i pružanja usluga, što potvrđuju i procene nekih istraživanja navodeći da su troškovi poslednja dva km 50% ukupnih troškova dostave.
Upravo tih par kilometara tradicionalne dostave zamenila bi Zelena milja, odnosno električni cargo bike, koji pored efikasnosti i ekonomičnosti, pokriva i ekološki aspekt, odnosno problem zagađenja usled velike frekvencije saobraćaja i emisije štetnih gasova.
Idealna primena ovog sistema dostave je u urbanim gradskim jezgrima, pešačkim zonama, zonama usporenog saobraćaja, a prednost se ogleda i u mogućnostima dostave do vrata korisnika, što vozačima teretnim vozilima predstavlja poseban izazov. Za efikasno funkcionisanje ovog sistema neophodno je uspostaviti lanac preuzimanja pošilji i robe, povezati primarnu dostavu, dostavljača na biciklu i krajnjeg korisnika.
Ukupna masa tereta koja bi mogla da se prevozi u jednoj turi bila bi do 100 kg, što je sasvim dovoljno za opskrbljivanje apoteka, trafika, snadbevanje restorana voćem i povrćem, kao i dostava pošte za brojne privredne subjekte koja imaju sedišta u gradskim centrima.